Motoráky

M 240.039

M 240.039 "Singrovka"

Motorový vozeň M 240.039 bol vyrobený v roku 1964 v závode Vagónka Studénka. Zkonštruovaný bol za účelom vozby osobných vlakov na vedľajších tratiach, kde mal nahradiť motorové vozne mnohopočetnej série M 131.1 , známe tiež ako "Hurvínky".

 

Je poháňaný vysokootáčkovým vzduchom chladeným dvanásťvalcovým preplňovaným vznetovým motorom Tatra T 930-K s menovitým výkonom 206 kW, ktorý umožňuje vozidlu dosahovať maximálnu rýchlosť 70 km/h. Prenos výkonu zabezpečuje hydrodynamická trojmeničová prevodovka. Interiér vozňa vykurujú dva nezávislé naftové agregáty.

 

JAZDÍ V TENTO DEŇ:

 20.08.2021

 

 

M 286.018 "TÚLAVÁ"

Motorový vozeň M 286.018 (výrobca Vagónka Tatra n.p. Studénka, r.v. 1967, výr. č. 68383) je štvornápravový motorový vozeň. Konštrukčná rýchlosť 110 km/h predurčovala tieto motorové vozne predovšetkým na vozbu rýchlikov a osobných vlakov na hlavných aj vedľajších tratiach.

 

Posledný prevádzkovaný motorový vozeň radu 850 na Slovensku je 850.018-7 (M 286.018), známy pod prezývkou "Túlavá". V uplynulých rokoch ho bolo možné vídať v čele meracieho vlaku geometrickej polohy koľaje ŽSR.

 

JAZDÍ V TIETO DNI:

 23.07.2021   06.08.2021

M 286.018

 

T678.012

T678.012 "Ce-nula"

Rušeň T678.012 prezývaný vďaka svôjmu pôvodnému fabrickému oranžovému näteru "pomaranč", prípadne na strednom Slovensku prezývaný "Ce-nula" je jediný funkčný exponát svojho druhu na svete.

 

Rušeň bol vyrobený v roku 1963 v závode ČKD Praha a bol to najvýkonnejší motorový rušeň vyrábaný v Československu. Rušne bol známe svojou veľkou silou, jednoduchosťou a spoľahlivosťou a boli u svojej obsluhy veľmi obľúbené. Svojich priaznivcov si však našli aj v radoch širokej verejnosti, nakoľko pozornosť lákajú nielen majestátnym vzhľadom a krásou, ale aj mohutným nezameniteľným zvukom svojho radového 8 valcového motora o výkone 2000 koní.

 

JAZDÍ V TENTO DEŇ:

(Horehronský expres Špeciál)

 31.07.2021

 

 

Zmena nasadenie vozidiel je vyhradená.

Partneri projektu